ACTIEVE EN DUURZAME REIZEN NAAR ZWITSERLAND

LAAT JE INSPIREREN DOOR DE MOUNTAINREPORTERS

INSPIREREND ZWITSERLAND
De Mont Brulé is een 3585-meter hoge berg op de grens van Zwitserland en Italië. Vanaf de berg ontspringen twee gletsjers: de ‘glacier du Mont Braoulè’ en de ‘Haut Glacier d’Arolla’. De Mont Brulé is, zoals de meeste bergen, vanaf verschillende kanten te beklimmen. Eén van de routes start...
Tälli klettersteig
De Tälli Klettersteig doen? Eigenlijk zijn we niet zo van het klettersteigen. Maar vanaf de camping in Gadmen zien we elke dag de steile wanden en graat van de Tälistock en omliggende pieken. De omgeving staat nu eenmaal bekend om de imponerende uitzichten. Ondanks dat we al aardig wat...

Klik hier voor meer informatie over duurzaam reizen naar Zwitserland

Piz Palü, een laagdrempelige top op grote hoogte in Zwitserland

Na twee weken in de Alpen willen mijn vriend en ik nog een mooie, ‘ontspannen’, alpine tocht doen. ‘Ontspannen’ tussen haakjes, want écht ontspannen zoals een dagje op het strand liggen en je elk...
Piz Prunella Graubunden

Tourverslag Piz Prünella, een afgelegen berg in Graubünden, Zwitserland

Ik heb een zwak voor de meer afgelegen en minder bekende bergen. Piz Prünella met een hoogte van 2.990 meter in Graubünden is er zo een. Vorig jaar (herfst 2020) tijdens een andere beklimming...

Bergfilms online | Stream nu Eiger: Wall of Death (BBC documentaire)

Bergfilms online | Stream nu Eiger: Wall of Death (BBC documentaire) Door Edwin HagenouwDe BBC verkent de geschiedenis van een van 's werelds meest uitdagende bergen, de Eiger, en zijn beruchte noordwand. De film raakt...
Zwitsers Nationaal Park Val Trupchun

Reisverslag | Wandelen in Val Trupchun in Het Zwitsers Nationaal Park

Reisverslag | Wandelen in Val Trupchun in Het Zwitsers Nationaal Park Door Desiree van OeffeltHet Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. Daarom wil ik vijf routes uitlichten in dit fantastisch mooie...
huttentochten coronatijd

ZOMER 2021 | Informatie voor veilige huttentochten en bergwandelen in coronatijd

ZOMER 2021 | Huttentochten en bergwandelen in coronatijd Door Edwin Hagenouw | bron: NKBV.nlWat een opluchting. Na alle onzekerheid van de afgelopen maanden of we wel of niet zouden kunnen reizen deze zomer is er...
Zwitsers Nationaal Park Murtersattel

Hiken in Zwitsers Nationaal Park | Murtersattel / Chamanna Cluozza in Graubünden

Hiken in Zwitsers Nationaal Park | Murtersattel / Chamanna Cluozza Een verhaal van Desiree van OeffeltHet Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. Daarom wil ik vijf routes uitlichten in dit fantastisch mooie...
Zwitsers Nationaal Park Fuorcla Val da Botsch

Hiken in Zwitserland | Reisverslag Fuorcla Val da Botsch in Graubünden

Hiken in Zwitserland | Reisverslag Fuorcla Val da Botsch in Graubünden Door Desiree van Oeffelt Het Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. Daarom wil ik vijf routes uitlichten in dit fantastisch mooie...
Zwitsers Nationaal Park Margunet

Hiken in Margunet | Zwitsers Nationaal Park Graubünden

Hiken in Margunet | Zwitsers Nationaal Park Graubünden Door Desiree van OeffeltHet Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. Daarom wil ik vijf routes uitlichten in dit fantastisch mooie natuurpark. Het Zwitsers nationaal...
Zwitsers Nationaal Park Munt la Schera

Munt la Schera | Het Zwitsers Nationaal Park, Graubünden

Munt la Schera | Het Zwitsers Nationaal Park, Graubünden Door Desiree van Oeffelt Het Zwitsers Nationaal Park, daar waar mijn liefde voor Graubünden begon. Daarom wil ik vijf routes uitlichten in dit fantastisch mooie natuurpark. Deze...
Piz Traunter Ovas

Tourverslag Piz Traunter Ovas | De oranje berg in Graubünden, Zwitserland

Tourverslag Piz Traunter Ovas | De oranje berg in Graubünden, Zwitserland Een verhaal van Desiree van OeffeltIk ben verliefd op Graubünden, en dan vooral de oostelijke helft van Graubünden. Waarom? Vanwege de prachtige natuurparken, zoals...

Waar moet je wandelen in het kanton Vaud in Zwitserland? Dit zijn de allermooiste...

Wandelen, kaas en wijn: op en top genieten Door: Pauline van der Waal | MySwitzerland - kanton VaudWie aan het Meer van Genève in het kanton Vaud denkt, denkt vast aan de witte zeilbootjes op...
Zwitserland

REISVERSLAG ZWITSERLAND | Een toerskitocht naar de Unders Tatelishore

REISVERSLAG ZWITSERLAND | Een toerskitocht naar de Unders Tatelishore Door Dion van der MeijOm 03:15 word ik wakker achterin mijn bus. Ik ben klaar wakker en mentaal voorbereid voor deze tocht. Deze tocht heb ik...

De bezienswaardigheden en activiteiten van Bern en natuurlijke omgeving!

Geniet van de natuur en sluit af met een bezoek aan de stad Bern Door: Pauline van der Waal | MySwitzerland - BernDenk je bij Bern in eerste instantie aan de stad? Snappen we! Maar...

Dit zijn de allerbeste wandeltips en meer activiteiten voor Graubünden

Duurzaamheid & Graubünden, een gouden combinatie Door: Pauline van der Waal | MySwitzerland - GraubündenAls je op vakantie gaat naar het Zwitserse Graubünden, dan pak je daar zeker de trein. Met de beroemde Rhätische Bahn...
hotel aan de piste

REISVERSLAG ZWITSERLAND | Genieten op hoogte in Belalp in Wallis

REISVERSLAG | Genieten op hoogte in Wallis in Zwitserland Een verhaal van Daniëlle van PoppelAltijd wilde ik een keer skiën in Belalp in de regio Wallis…. Belalp, dat moét mooi zijn als je een beetje...

Tien tips voor Ticino, jouw duurzame vakantie in Zwitserland met een vleugje Italië

Vijfdaagse huttentocht, fietsen, wandelen en SUP-pen Door: Pauline van der Waal | MySwitzerland - TicinoTicino is het zuidelijkst gelegen kanton van Zwitserland en een heel bijzondere vakantiebestemming. De Italiaanse invloeden, de prachtige bergen en meren...

Klimmen in Zwitserland | Verdwaald op de Ärmighore en andere verhalen

Klimmen in Zwitserland | Verdwaald op de Ärmighore en andere verhalen Een verhaal van Dion van der Meij Verdwaald op de Ärmighore Zomer van 2019Op een mistige morgen word ik wakker in mijn auto op de parkeerplaats...

REISVERHALEN | Mijn klim-avonturen in de Zwitserse bergen

REISVERHALEN | Mijn klim-avonturen in de Zwitserse bergen Door Dion van der MeijAan het einde van het dal bij Kandersteg start ik in de vroege morgen. De komende twee dagen heb ik voor mijzelf een route...

Reisverslag Zwitserland | Een spectaculaire beklimming van de Schilthorn

Reisverslag Zwitserland | Een spectaculaire beklimming van de Schilthorn Door Ton PetersIn Zwitserland zijn de bergen hoog, te hoog eigenlijk. De vierduizendplussers zorgen ervoor dat een bergwandeling zich beperkt tot de flanken. Een echte beklimming...

REISTIPS | De mooiste wandelingen in Centraal Zwitserland

REISTIPS | De mooiste wandelingen in Centraal Zwitserland Door Edwin Hagenouw Wandelen in het hart van Zwitserland biedt het totaalpakket van berglucht, meerbriesjes en stadsbeleving. Ontdek de regio Luzern, Vierwoudstedenmeer (ook wel Vierwoudstrekenmeer genoemd) en de...
EDWIN HAGENOUW

EIGENAAR REISSCHRIJVERS MEDIA

Edwin Hagenouw. Eigenaar van Reisschrijvers Media.

Na 25 jaar gewerkt te hebben voor grote Telecom en IT bedrijven ben ik in 2016 gestart met Reisschrijvers Media. Met een sterk team publiceren we de avontuurlijke online reismagazines Mountainreporters, OutdoorDichtbij en Snowrepublic. Als gedreven bergwandelaar, watersporter en skiër heb ik een enorme passie voor oceanen en bergen.

Het is mijn doel jullie te inspireren om net als ik de bergen, de bossen, rivieren en meren en ongerepte vlaktes te gaan verkennen en om je daar over te geven aan de uitbundigheid en intensiteit van de schoonheid van de natuur. Vanzelfsprekend heb ik als buitenmens een groot hart voor de natuur en heeft duurzaamheid een belangrijke plek in mijn leven en op de websites.

advertentie

OUTDOOR WEER
  • Alpenweerman win-actie | Win Niemandsland, een prachtig boek over de Zuidpool
    In Niemandsland (link) neemt schrijver en historicus Adwin de Kluyver de lezer mee op een meeslepende literaire ontdekkingsreis richting de Zuidpool. Met aanstekelijk vertelplezier laat hij zien hoe de mens dit koude continent in de loop der eeuwen heeft gezocht, verkend, beschreven en benut. De Kluyver wekt hiervoor een bonte verzameling historische personages tot leven; mannen, […]
  • Lage Landen: rustig septemberweer, eind volgende week herfstachtig?
    We bevinden ons vandaag in een zogenaamd zadelgebied met een hogedrukgebied boven Scandinavië. De invloed van dit hoog, genaamd Jenny, neemt toe en de stroming wordt oostelijk. Tot en met woensdag blijven we onder invloed van ‘Jenny’ en is het rustig septemberweer, maar vanaf donderdag krijgen we te maken met lagedruk ten zuiden van IJsland. […]

DE BESTE REIS VERHALEN

GR221 Mallorca – Dag 1 van Deià naar Port de Sóller...

Eerste dag van het langeafstandswandelpad GR221 Door: Pauline van der WaalNatuurlijk is Mallorca vooral bekend als strandbestemming, maar je kunt er ook fenomenaal wandelen. En...

Maaike live in Toscane

Ik ben ondertussen met mijn gezin aangekomen in het prachtige Toscane en bezocht een van de mooiste bergdorpen. Bekijk hieronder mijn bijna-live-verslag.https://www.facebook.com/mountainreporters/videos/1957602027794616/ Meer artikelen over...

Aanrader: een vierdaagse huttentocht in de Spaanse Pyreneeën

Aanrader: een vierdaagse huttentocht in de Spaanse Pyreneeën Een reisverhaal van Anne de ValkDe regio Aragon in Spanje is vrij onbekend. Dit is zeer onterecht...

GR221 Mallorca – Dag 3 van Refugi Tossals Verds naar Refugi...

Acht uur wandelen in m'n eentje op de GR221 op Mallorca Door: Pauline van der WaalHet is half 8 ‘s ochtends en mijn wandelmaatje Judith...

WANDELINGEN IN TWENTE | Rijkelijk wandelen in Diepenheim

WANDELINGEN IN TWENTE | Rijkelijk wandelen in Diepenheim in Twente Een wandelverslag van Jacqueline van der SteeleDe wandelschoenen aan en gaan! Voor mij is dat...

REISVERSLAG | De vier mooiste hikes in Nationaal Park Šumava in...

REISVERSLAG | De vier mooiste hikes in Nationaal Park Šumava in Tsjechië Een reisverhaal van Sabrina GaudioAls je een echte outdoorliefhebber bent en je houdt...

Baltische Staten | Op zoek naar de verschillen tussen Estland, Letland...

Op zoek naar de verschillen tussen Estland, Letland en Litouwen Een reisverhaal van Cor en GrietjeAls je een onbekend land binnenrijdt is het altijd leuk...

Reisverslag: Met een omweg naar Preikestolen

Reisverslag: Met een omweg naar Preikestolen Door Jacqueline van der SteeleMijn rondreis door Zweden had al mijn zintuigen geprikkeld. Wat een fantastische beleving! Ik wilde...

Reisverslag: Mountainbiken op de Sella Ronda in Italië

Reisverslag: Mountainbiken op de Sella Ronda in Italië Door Mirre OostDe kale bergtoppen van de Dolomieten steken schril af bij de groene vallei Val di...

Het Oostenrijkse Virgental is perfect voor je eerste huttentocht

Een niet al te moeilijke tocht, met prachtige uitzichten Een reisverhaal van Dagmar WoltersMijn eerste ervaring met een huttentocht in Europa was een stuk wandelen...