OUTDOOR WEERBERICHTEN

De outdoor weerberichten worden je aangeboden in samenwerking met Alpenweerman.nl

Alpenweerman brengt jou dagelijks het meest betrouwbare weerbericht voor de Alpen en de Lage Landen. Daarnaast verzorgt Alpenweerman clinics, trainingen en excursies. In Nederland en op locatie in de Alpen.

OUTDOOR REISVERHALEN

VIDEO: Tenerife, wat een verrassing!

Tenerife, wat een verrassing! Door: Pauline van der Waal Op de Canarische Eilanden is het gedurende het hele jaar lekker weer. Perfect dus als je tijdens...

Hiken in de wildernis van Zweeds Lapland

"The Last Wilderness of Europe" Zweeds Lapland wordt vaak "The last Wilderness of Europe" genoemd en dat klinkt natuurlijk wel heel vet in de oren...

De mooiste overnachtingsplekken langs de Salkantay-trail in Peru

Overnachten langs de Salkantay-trail in Peru Door: Pauline van der Waal De Salkantay-trek in Peru wordt ook wel de alternatieve Inca-trail naar Machu Picchu genoemd. Het...

Met een hippie camper door de Noorse fjorden

Hei, se hva en kul camper! Door: Bram Wagemans Europa heeft te maken met een hitte golf. Voor sommige mensen klinkt dit als muziek in de...

5 pelgrimsroutes naar Santiago de Compostella

In 2017 wandelde ik van Laredo in Cantabrië naar Santiago de Compostella in Galicië. Dat is een afstand van 577 kilometer. Ik was niet...

Killing the Death Road in Bolivia

El Camino de la Muerte De gevaarlijkste weg ter wereld, ook wel El Camino de la Muerte genoemd, ligt verscholen in het Amazoneregenwoud van Bolivia....

Indian Summer in Algonquin Provincial Park

Afgelopen jaar ging ik naar Canada! Canada stond op mijn bucket list, dus toen mijn vriend voor een sportevenement naar Ontario, Canada moest, besloten...

Waarom je ooit een hike moet doen in Nepal

Één van de mooiste, zwaarste en meest indrukwekkende hikes die ik ooit heb gemaakt is zonder twijfel de Poonhill trek in Nepal. De Poonhil...

Roadtrip door het zuiden van Noorwegen – deel II

Roadtrip door Zuid-Noorwegen (Deel 2) Zoals beloofd, hier deel 2 van onze roadtrip door Noorwegen. Jullie hebben kunnen lezen in deel 1 hebben we het...

Hiking in Seattle

Sleepless in Seattle Deze zomer ben ik een week lang in er rond Seattle geweest. Waar ik een regenachtig Seattle verwachtte, werd het een week...

Is Les Portes du Soleil het beste van Frankrijk, Oostenrijk en...

Les Portes du Soleil Door: Matthijs van der Pol Als mensen hebben we vele aannames. Rondom wintersport zijn twee bekende aannames: gezellig wintersporten doe je in...

Alle wegen leiden naar Santiago de Compostella

Alle wegen leiden naar Rome én naar Santiago de Compostella, de pelgrimshoofdstad van Spanje. De bekendste van die wegen is de Camino Francés. In...

Lente in Sierra Nevada. Ski & Zon!

Helemaal in het Zuiden van Spanje ligt het gebied van Sierra Nevada, met zo'n 107 kilometer aan piste waar je heerlijk kunt skiën en...

Reisverslag Lapland: Rendieren en wandelen op de poolcirkel

Rondreis Zweeds Lapland, dag 6 Door: Maartje Bevers Nog helemaal in de sferen van onze dag met de Sami gingen we op naar onze volgende bestemming:...

Schladming-Dachstein: fietsparadijs voor iedereen

Schladming-Dachstein: fietsparadijs voor iedereen Door: Robert van Weperen Houd je van fietsen? Lekker ontspannen over strakgladde fietspaden door een landschap dat net zo lieflijk is als...

Sky-high en Downhill in Innsbruck, deel 1

Sky-high en Downhill in Innsbruck Door: Rozemarijn Dam Mijn hart is veroverd door deze gezellige stad omringd door hoge bergen, lonkende naar avontuur. Stad van de...

Cinque Terre: een mooi stukje Italië

We wisten het zeker na het lezen van het artikel van Karin over het verrassend mooie Cinque Terre in Italië, deze bestemming kwam op onze...

Fatbiken en suppen op het Zweedse eiland Klubbviken

Gedachten op de poolcirkel Door: Maartje Bevers Het is nog vroeg om 05.30 uur op de Poolcirkel, ik ben klaar wakker en buiten bedekt de mist...

Raften in de raft-hoofdstad van Noorwegen

Sjoa is de zelfbenoemde raft-hoofdstad van Noorwegen. Wij gingen op pad met Heidal Rafting en het werd een tour om nooit weer te vergeten. Raften...

Laugavegur de mooiste?

Volgens National Geographic is de Laugavegur trek in IJsland een van de mooiste treks ter wereld. Afgelopen juni kwam ik in de unieke gelegenheid...

OUTDOOR WEERBERICHTEN

SAALBACH-HINTERGLEMM outdoor weerbericht
  • Lage Landen – Slaan we de echte herfst dit jaar over?? 16 oktober 2018
    Algemene situatie In dit bijzondere weerjaar lijkt het erop dat we de echte herfst overslaan. Met echte herfst bedoel ik natuurlijk de wekenlang perioden met regen, stevige wind en lage temperaturen. Sinds april bepalen hogedrukgebieden ons weerbeeld. Soms is er eens een periode met een ander stromingspatroon, maar steeds keert de hogedruk terug. Ook nu […]
    Rico Schröder
  • Alpen – Depressies kansloos tegen hogedruk bastions 15 oktober 2018
    Algemeen; tussen hoog – Viktor – met kern boven Rusland en lagedruk boven de Atlantische Oceaan liggen de Alpen onveranderd in föhnige een zuidwestelijke hoogtestroming. Tegelijkertijd stuwen zich aan de zuidkant wat vochtigere luchtmassa’s. Vanaf dinsdag komt er een einde aan de Föhn en Stau situatie, het blijft voor de tijd van het jaar zeer zacht […]
    Johann
  • Lage Landen – Voorlopig nog (veel) te warm voor oktober! 15 oktober 2018
    Algemene situatie Ook vandaag blijft de stroming zuidelijk tussen het hogedrukgebied Viktor boven het oosten van Europa en lagedrukgebieden ten westen van onze streken. Het is en blijft dan ook (veel) te warm voor de tijd van het jaar met tot en met woensdag nog op veruit de meeste plaatsen temperaturen boven de warme grens […]
    Rico Schröder
  • Alpen – Oktober extremen 14 oktober 2018
    Algemeen; tussen hoge druk –Viktor– boven oost Europa en lage drukgebieden boven de Atlantische Oceaan liggen de Alpen in een zuidwestelijke stroming waarmee nog steeds zeer zachte lucht wordt aangevoerd. Op nadering van de frontale zone die zich uitstrekt vanaf Spitsbergen tot noordwest Afrika neemt de Südföhn nog wat in kracht toe. Aan de zuidkant […]