OUTDOOR WEERBERICHTEN

De outdoor weerberichten worden je aangeboden in samenwerking met Alpenweerman.nl

Alpenweerman brengt jou dagelijks het meest betrouwbare weerbericht voor de Alpen en de Lage Landen. Daarnaast verzorgt Alpenweerman clinics, trainingen en excursies. In Nederland en op locatie in de Alpen.

OUTDOOR REISVERHALEN

Dit was misschien wel onze mooiste reisdag ooit

Zweeds Lapland dag 5: Vindelfjällens natuurreservaat Tekst: Maartje Bevers. Foto's: Edwin Hagenouw Wederom vroeg uit de veren na de goede nachtrust in het heerlijke hotel Clarion...

Hiken in prachtig Piemonte

Hiken in de Piemonte Door: Tim de Vries Enkele dagen geleden reed ik door de Italiaanse provincie Piemonte en zag de mooiste dingen die Italië te...

Een epic reis door Centraal Azië: fietsen door een andere wereld

De laatste kilometers van een epic fietsreis door Centraal Azië Door Jeroen Kleiberg In Astana hebben ze de feestverlichting aangezet. Er is dan ook...

Ik liep de Zhuilu Old Trail in wandelparadijs Taiwan

Taiwan is voor velen een nog onbekende reisbestemming. Het relatief kleine eiland ligt tussen Japan en de Filipijnen in. Met een subtropisch klimaat is...

Het Oostenrijkse Lech is ongerept en puur

Het Oostenrijkse Lech is ongerept en puur Een reisverhaal van Maartje Bevers Na een paar mooie dagen in Sankt Anton am Arlberg en aansluitend in Schruns...

Dit zijn de mooiste foto’s die ik maakte in de Ardèche

Fotoreportage van de Ardèche Door Noëlle Verhage | Bezoek ook www.ardeche-guide.com Tijdens mijn reis door de Ardèche heb ik veel gezien en gedaan. Hieronder een fotoreportage...

Foto Impressie: Pennine Way en Hadrians Wall

Pennine Way en Hadrians Wall Door: Tessa Kramer Deze week ben ik samen met reporter Nicole in Noord Engeland. Hier lopen we delen van de Pennine...

Nordkalottleden: Mijn zoektocht naar rust en ruimte

Zoektocht naar rust en ruimte op de Nordkalottleden Door: Rozemarijn Dam Ik heb mijn zinnen gezet op de Nordkalottleden, het 800 kilometer tellende pad dat meandert...

Polen is niet saai en wel hierom

Polen is niet saai en wel hierom Door Bastiaan van der Staay Enige tijd geleden was ik een paar dagen in Polen, in Silezië om precies...

In de ban van de bergen: Pillerseetal deel II

Reisverslag Pillerseetal, deel II Door: Sanne Mallant We hebben er al twee fantastische dagen in het Pillerseetal op zitten. De eerste dagen van onze reis verkenden...

Wij beklommen de top van de Sleeping Giant op Hawaii

De Sleeping Giant op Hawaii Door: Linda van der Graaf Wat hou ik van hiken! En dan vooral in de bergen en het liefst niet te...

Skigebied Molveno heeft nu 400 km aan MTB routes

Ik moet bekennen dat ik een zwak heb voor Italië. Het eten, de drankjes, de taal en de ongerepte natuur. Het land heeft daardoor...

Ayers Rock: het hart van Australië, de echte outback!

The outback Down Under Door: Bram Wagemans Australië, een backpack bestemming bij uitstek. De No Worries mentaliteit, de beste hostels en bezienswaardigheden die je nergens anders...

De Quilotoa loop in Ecuador: een hike om nooit te vergeten

De Quilotoa loop in Ecuador Door: Marijke Steenbergen Mijn naam is Marijke Steenbergen, ik ben een van de nieuwe gastreporters van Mountainreporters. Afgelopen zomer was ik...

Valle d’Aosta, verrassend veelzijdig

Wij waren onlangs in Valle d'Aosta. In dit veelzijdige gebied wisselen natuur, bergen, ontspanning, inspanning en heerlijk Italiaans eten en drinken elkaar af. Videoverslag Valle...

Umbrië: mijn eerste reis voor Mountainreporters

Fotoreportage Umbrië Door: Manja Herrebrugh Deze dagen ben ik voor het eerst op reis als reporter voor Mountainreporters. En ik heb geluk, mijn bestemming is het...

Hoe een gier mij een duwtje in de rug gaf

De verleiding van de bergen Door Judith Malotaux Volgens mij kent iedereen die zich regelmatig laat verleiden door de roep van de bergen dat gevoel wel;...

Kamperen in Kamikōchi, Japan

Japan: 日本, Nippon, Nihon, met de letterlijke betekenis: oorsprong van de zon. Antoine, mijn vriend, en ik hebben in de herfst drie weken uitgetrokken om dit...

Low budget kamperen aan het mooiste meer van Slovenië!

Het is zondag, 5 uur ’s ochtends, Mountainreporters Karin en Ilse hebben net bedacht waar de reis heen gaat. Slovenië wordt de bestemming en...

Fins Lapland, ultiem gevoel van vrijheid en avontuur

Een ultiem gevoel van vrijheid en avontuur Door: Rob Nijhuis Al enige tijd speelde ik met het idee om het Noorderlicht in het echt te aanschouwen....

OUTDOOR WEERBERICHTEN

SAALBACH-HINTERGLEMM outdoor weerbericht
  • Lage Landen: grote hitte komt, maar verdwijnt (regionaal) snel 24 juni 2019
    De weerkaarten waren de afgelopen dagen éénsgezind met zeer hoge temperaturen voor deze week en een zeker lijkende hittegolf. De grote hitte komt zeker, maar ik denk dat veel mensen gelukkig zijn dat het niet zo heet wordt als eerst gedacht. Vanaf woensdag blijft de temperatuur op veel plaatsen onder de 30 graden. Alleen ten […]
    Rico Schröder
  • Alpen – Europaweer | Juni sluit af met onvervalste hittegolf 23 juni 2019
    Algemeen; de invloed van hoog – Ulla – met kern boven de Noordzee neemt vandaag van west naar oost verder toe. Terwijl de oostelijke Alpen aanvankelijk nog te maken hebben met de wegtrekkend lagedruk invloed en vochtigere luchtmassa’s profiteren de westelijke Alpen al van drogere en warmere luchtmassa’s. Vanaf maandag overal verder stijgende temperaturen en […]
    Johann
  • Lage Landen: juni wordt zinderend heet! 22 juni 2019
    Juni is tot nu toe al een warme maand met een plus van 1,7 graden, maar het wordt nog veel warmer. Sterker nog: het wordt zinderend heet! Na een aangename zaterdag met veel zon en temperaturen van 20-25 graden, wordt het morgen al duidelijk warmer. Bij veel zon wordt het 26-30 graden. Na het weekend […]
    Rico Schröder
  • Alpen – De hittegolf komt eraan! 21 juni 2019
    Een vrij vlakke drukverdeling bepaalt op dit moment het weer in de Alpen. Vochtige lucht wordt aangevoerd met een zuidwestelijke stroming. Deze warme en vochtige lucht zorgt voor onstabiel zomerweer. Ook vandaag en morgen vallen er verspreid buien over de hele Alpen. Vanaf zondag neemt de invloed van hoge druk toe en klaart het overal op. […]