VERFRISSEND OUTDOORNIEUWS EN INSPIRERENDE REISVERHALEN

Uitzicht
Uitzicht over Fish River Canyon. Foto: Daphne Berg
Hike rond Brides les Bains
Van wintersportbestemming tot outdoorparadijs Een reisverhaal van Tessa Kramer Ik was een lang weekend in Les Trois Vallées, om precies te zijn in Brides-les-Bains (spreek je uit als Bried les ben). Waarschijnlijk vooral bekend als wintersportbestemming, maar in de zomer veranderd dit gebied in een waar outdoorparadijs. Onze uitvalsbasis was het...
Het groenrijke Oeganda Een reisverhaal van Christianne Bongertman Een reis door Afrika betekent een reis vol avontuur in de wildernis. In Oeganda gaan we dit avontuur samen met onze reisvrienden Chris en Inge beleven. Kenia en Tanzania zijn populaire nabijgelegen bestemmingen, maar het groenrijke Oeganda zal jou in allerlei opzichten verbazen....

Beste plek om te windsurfen of kitesurfen op 4 uur vliegen? Tenerife!

Op Tenerife altijd perfecte wind om te kiten of windsurfen Door: Pauline van der Waal | Windsurfen en kitesurfen op Tenerife Door de ligging van Tenerife waait er vrijwel altijd een straf windje. En waar denk...

Kajakken en Stand-up paddling met dolfijnen op Tenerife

Huur een kajak of SUP en zie het andere Tenerife Door: Pauline van der Waal | Kajakken en SUP op Tenerife Det prachtige en veelzijdige Tenerife is geweldig voor natuurliefhebbers. Waterratten kunnen zich vanzelfsprekend uitleven op...
De vriend van de winterkampeerder: de thermoskan

MICRO-ADVENTURE | Winterkamperen met het Vektløs Tromsø shirt

Winterkamperen met het Vektløs Tromsø shirt Een micro-avontuur van Erwin Zantinga Het is 16 januari en eindelijk zo ver. Er wordt sneeuw verwacht. Winterkamperen! Nu een dik pak sneeuw niet meer standaard in het Nederlandse winterpakket...
Zonsondergang bij de St Jansberg

WANDELROUTES IN NEDERLAND | Walk of Wisdom deel 2

WANDELROUTES IN NEDERLAND | Walk of Wisdom deel 2 Een wandelverslag van Sietske Mensing De Walk of Wisdom, een 136 km lange pelgrimstocht rondom Nijmegen. Dit weekend vervolg ik het pad van mijn wijsheid. Het eerste...

Geweldig aanbod voor reisschrijvers en influencers: Digital Nomad Village op Madeira Door Edwin Hagenouw | 22 januari 2021 Toen vorig jaar legioenen kantoormedewerkers vanuit huis naar hun werk werden gestuurd, werd een nieuwe generatie Digital Nomads...

REISVERSLAG ZWEEDS LAPLAND | Volop genieten van kou, ijs en sneeuw

REISVERSLAG ZWEEDS LAPLAND | Volop genieten van kou, ijs en sneeuw Door Tamar Valkenier Zoals beloofd doe ik hier op Mountainreporters verslag van mijn verblijf in het hoge noorden van Zweden. In Zweeds Lapland om precies...

Win mijn boek “Dwars door Engeland” | Reisverslag over de Pennine Way

Wandelroutes in Engeland | Wij liepen de Pennine Way, dwars door Engeland Een wandelverslag van Martijn van Rijsbergen Mijn Vriendin en ik willen een meerdaagse wandeling maken. Na lang nadenken kiezen we voor de Pennine Way....
madeira

REISVERHALEN | Madeira is mijn favoriete canyoning-paradijs

Madeira is mijn favoriete canyoning paradijs Een reisverhaal van Sanne Mallant Voor iedereen die bij Madeira slechts aan ‘bloemen en bejaarden’ denkt: lees vooral even verder. Ja, Madeira heeft inderdaad veel bloemen en vanwege de aangename...
Foto: Askja Reizen

Vijf hoogtepunten waarom je naar het ruige Alaska wilt

Beren, ruige natuur en oneindige landschappen  Door: Pauline van der Waal | Fan van Askja Reizen Ongetwijfeld staat Alaska hoog op je lijst met bestemmingen waar je ooit nog eens naar toe wilt. Bij ons in...
K2

Vrijwel onmogelijke winterbeklimming van K2 toch gelukt

Vrijwel onmogelijke winterbeklimming van K2 toch gelukt Door Edwin Hagenouw | 17 januari 2021 Op 16 januari 2021 om 17.00 uur lokale tijd maakte Nimsdai Purja MBE opnieuw het onmogelijke mogelijk. De bijna bovenmenselijke bergbeklimmer Nimsdai...
huttentocht Ötztal

Reisverslag Oostenrijk | Mijn huttentocht over de toppen van het Ötztal

REISVERSLAG OOSTENRIJK | Mijn huttentocht over de toppen van het Ötztal Door Sietske Mensing In het verleden hebben mijn vriend en ik de C1 basiscursus sneeuw en ijs van de NKBV gedaan. Hierna hebben we eigenlijk...

Drone foto’s | Na drie jaar vliegen zijn dit mijn beste shots

Drone foto's | Na drie jaar vliegen zijn dit mijn beste shots Door Vincent Croce  Collega dronebezitters zullen het kunnen beamen. Als je voor het eerst met een drone gaat vliegen is het vooral een uitdaging...
Israel

Israël verwacht deze lente weer toeristen te kunnen ontvangen

Israël verwacht deze lente weer toeristen te kunnen ontvangen Door Edwin Hagenouw | bron: israel.travel  Door een zeer voortvarende vaccinatiecampagne, Israël is wereldwijd koploper qua het aantal vaccinaties per hoofd van de bevolking, hoopt het land...
Noord-Europa zomer 2021

De zes leukste activiteiten voor zomer 2021 in Noord-Europa

De zes leukste activiteiten voor zomer 2021 in Noord-Europa Door Edwin Hagenouw | Voigt Travel is reispartner van Mountainreporters Staat dit jaar voor jou een vakantie in Europa op het lijstje? Het noorden van ons eigen...
Schotland

Wandelen langs de steile kliffen van Torridon in Schotland

Reisverslag Schotland, deel II Reisverhaal van Marloes van Pareren Welkom terug! In mijn vorige blog heb ik je kennis laten maken met Schotland en je mee genomen naar het noordwestelijke Assynt. Deze keer zakken we iets...

In weer en wind door een schitterend Schotland

Wat zei ik ook alweer? Voordat ik afgelopen april richting Schotland vertrok voor een wandelvakantie. “Nee joh! Blauwe luchten en volop zon, dat ziet er totaal niet Schots uit op de foto. Geef mij maar onweerswolken of mist met af en toe een streepje zon voor het effect! Dat is zoals Schotland behoort te zijn.” Of ik spijt van deze uitspraak heb? Zeker niet! Ik geef toe, zo nu en dan een zonnetje is heerlijk, maar al mijn ‘wauw’ momenten hebben zich afgespeeld net voor, tijdens of na een stevige bui.

FOTOVERSLAG NEDERLAND | Puur genieten bij Deelerwoud op de Veluwe

Puur genieten bij Deelerwoud op de Veluwe Door Edwin Hagenouw Afgelopen week maakten we mooie wandelingen op de Veluwe. We verkenden onder andere het Deelerwoud op de Veluwe. Een mooie wandeling van negen kilometer, langs velden...
Lighthouse USA Foto Pixabay

Supertoffe Airbnb-accommodaties in Amerika

Even heerlijk wegdromen! Reisinspiratie van Pauline van der Waal Ik weet het, in mijn eigen stad Amsterdam wordt Airbnb nogal eens verguisd. En niet voor niets, want de commerciële overnachtingsgigant zorgt voor heel wat negatieve bijeffecten....
In de Lengte Myra de Rooy

Drieduizend kilometer ‘In de lengte’ gaat verder dan een reisverslag

Drieduizend kilometer 'In de lengte' gaat verder dan een reisverslag Een boekreview van Judith Malotaux Als je mij zou vragen welke personen mij inspireren, dan zijn dat onder andere hedendaagse vrouwelijke avonturiers als Jolanda Linschoten, Katja...
annapurnasouthgletsjer

Annapurna Circuit trek en Base Camp trek | Deel II

Annapurna Circuit trek en Base Camp trek | Deel II Een reisverhaal van Stefan van Gestel | Lees hier deel I Eenmaal in Manang aangekomen heb ik een rustdag genomen. Terwijl ik de was deed en...
annapurnai

Annapurna Circuit trek en Base Camp trek | 300 kilometer door de Himalayas

Annapurna Circuit trek en Base Camp trek | 300 kilometer door de Himalayas Een reisverhaal van Stefan van Gestel Eind Augustus 2019 vlogen mijn compagnon Thijs en ik naar Nepal om de Annapurna Circuit trek te...
Hongarije

Hongarije is ongerept en trots op haar groene toerisme

Hongarije is ongerept en trots op haar groene toerisme Door Edwin Hagenouw | 7 januari 2021 Hongarije, tja Hongarije. Voor mij een onbekende bestemming en ook voor de meeste reporters. Zojuist ontving ik een persbericht over...
Hadrians Wall

Ervaar het Engeland uit de Romeinse tijd langs Hadrians Wall

Ervaar het Engeland uit de Romeinse tijd langs Hadrians Wall Een reisverhaal van Jeffrey Vonk Wat een aanfluiting zeg, die medicijnen tegen reisziekte. In de haven van Hoek van Holland stap ik op de enorme veerboot...
Fins Lapland

Reisverslag | Winters avontuur in Fins Lapland

Winters avontuur in Fins Lapland Een inspirerend reisverhaal van Monique Donkersloot Tijdens mijn verblijf in het ultieme noorden van Finland heb ik kennis gemaakt met gave winterse activiteiten, zoals met een span sledehonden op pad gaan,...
vuurtoren Marken

Hiken in Holland VII | Het schiereiland Marken (NH)

Hiken in Holland VII | Het schiereiland Marken (NH) Wandelverhalen van Laura Berns-van Unen Ik merk dat ik wat achterloop met m'n blogs om je inspireren om de benen in Nederland te strekken. Zo heb ik...
Uitzicht vanaf de Tappenkarseehütte tijdens het wandelen van de Jägerseen naar de Tappenkarsee

WANDELVERSLAG | Van de Jägersee naar de Tappenkarsee in SalzburgerLand

Van de Jägersee naar de Tappenkarsee in SalzburgerLand Een wandelverslag van Janna Kamphof Kristalhelder, ijskoud en prachtig: dat zijn de meren in het SalzburgerLand. In de buurt van het dorpje Kleinarl kun je prachtig wandelen van...
EDWIN HAGENOUW

EIGENAAR REISSCHRIJVERS MEDIA

Edwin Hagenouw. Eigenaar van Reisschrijvers Media.

Na 25 jaar gewerkt te hebben voor grote Telecom en IT bedrijven ben ik in 2016 gestart met Reisschrijvers Media. Met een sterk team publiceren we de avontuurlijke online reismagazines Mountainreporters, OutdoorDichtbij en Snowrepublic. Als gedreven bergwandelaar, watersporter en skiër heb ik een enorme passie voor oceanen en bergen.

Het is mijn doel jullie te inspireren om net als ik de bergen, de bossen, rivieren en meren en ongerepte vlaktes te gaan verkennen en om je daar over te geven aan de uitbundigheid en intensiteit van de schoonheid van de natuur. Vanzelfsprekend heb ik als buitenmens een groot hart voor de natuur en heeft duurzaamheid een belangrijke plek in mijn leven en op de websites.

advertentieHanwag

OUTDOOR WEER

REIS VERHALEN

Reisverslag van een droomreis: fietsen door Noorwegen

Reisverslag van een droomreis: fietsen door Noorwegen Een reisverhaal van Matthijs van der Pol Ik ben kapot! En niet omdat ik fysiek gesloopt ben van de...

Is Laugavegur op IJsland de mooiste trek ter wereld?

Is Laugavegur op IJsland de mooiste trek ter wereld? Een outdoorinspiratie van Bart Baars Volgens National Geographic is de Laugavegur trek in IJsland een van de...

Een uitdagende tour door het Karwendel gebergte bij Innsbruck

Na een korte pauze in het skiseizoen ben ik weer terug in de Alpen. Starten doe ik dan ook op een van mijn vertrouwde locaties: Innsbruck. De dag na aankomst is het tijd voor de eerste skitour, samen met Giacomo(IT) heb ik afgesproken om een leuke uitdagende maar niet al te lange tour te maken door het Karwendel gebergte.

Beklim de Pico Ruivo: het hoog(s)tepunt van Madeira

Pico Ruivo: het hoog(s)tepunt van Madeira Door Sanne Mallant Het zijn niet de Alpen, de Dolomieten of de Pyreneeën, maar deze wandeling is toch zeker een...

REISVERSLAG | Lavaredo Ultratrail in de Italiaanse bergen

Lavaredo Ultratrail in de Italiaanse bergen Een reisverhaal van Guy Houben Men neme een bestaande ultratrail in het hooggebergte en verdeeld hem in drie loopbare stukken...

De verborgen parel in de golf van Thailand: Koh Ta Kiev

De verborgen parel in de golf van Thailand: Koh Ta Kiev Door Anouk Kelhout Laat je niet misleiden door de titel, want dit fantastische eiland ligt...

Hiken naar de Grey Mare’s Tail in Zuid-Schotland

Hiken naar de Grey Mare's Tail in Zuid-Schotland Een reisverhaal van Gina Veenis Ondanks dat Zuid-Schotland niet zulke hoge en imposante bergen kent als de Highlands,...

WIN-ACTIE >> Mount Everest, onderweg naar de hemel

Mount Everest, onderweg naar de hemel Door Wilco Dekker | 11 mei 2020 Precies een jaar geleden kwam ik net terug van de tweede acclimatiesatieronde op...

De beste en goedkoopste huttentocht van Europa?

De beste en goedkoopste huttentocht van Europa? Een reiservaring van Matthijs van der Pol In juli 2018 heb ik in zes dagen de Palaronda Hard trek...

Fontainebleau is het boulder-walhalla van Europa

Na veilig en overdekt te klimmen hoorde ik vaak over Fontainebleau; het walhalla voor outdoor boulderen. Het was tijd om een volwassen boulderaar te worden.