7 Summits

Reisverslag

Video: Hoe ik mijn beklimming van Denali beleefde

VIDEO: mijn beklimming van Denali Een reisverhaal van Bart Baars Op 28 mei 2018 stond ik op Denali, de hoogste berg van Noord-Ameria, en één van de 7-summits. Eerder publiceerde ik van het verslag van deze schitterende beklimming. Maar nog mooier is het natuurlijk als je kan zien van ik allemaal heb...
Lees verder
VIDEO: unieke rondleiding door een basecamp op Denali

VIDEO: unieke rondleiding door een basecamp op Denali

VIDEO: unieke rondleiding door een basecamp op Denali Een klimervaring van Bart Baars Altijd al willen weten wat er allemaal gebeurt in een Camp tijdens een expeditie? In mei 2018 was ik namens Mountainreporters.com op expeditie op Denali, de hoogste berg van Noord-Amerika. Natuurlijk had ik mijn camera bij me!...
Lees verder
Bart Baars geeft advies: Aconcagua beklimmen in 7 stappen

Bart Baars geeft advies: Aconcagua beklimmen in 7 stappen

Wil jij, net als ik deed, Aconcagua, de hoogste berg van Amerika en een van de 7-summits, beklimmen? Dan is nu het moment is de eerste stappen te zetten, en je voorbereiding te beginnen. Met deze zeven stappen help ik je op weg naar deze schitterende beklimming. Heb jij aanvullende...
Lees verder
Ik vertrek bijna naar Aconcagua; mijn nummer 3 van de Seven Summits

Ik vertrek bijna naar Aconcagua; mijn nummer 3 van de Seven Summits

Over 7 dagen vertrek ik naar Aconcagua! Door Bart Baars Nog iets meer dan een week en dan vertrek ik naar Zuid-Amerika om daar de hoogste berg van Amerika, en de hoogste berg buiten de Himalaya te beklimmen; de Aconcagua. Op 29 januari stap ik in het vliegtuig om pas...
Lees verder
Ik traverseerde Aconcagua twee keer in een beklimming!

Ik traverseerde Aconcagua twee keer in een beklimming!

Ik traverseerde Aconcagua twee keer in een beklimming! Een reisverhaal van Bart Baars 7-Summits in 7 jaar beklimmen betekent dat ik minimaal eenmaal per jaar een van de 7 toppen moet beklimmen. Na Mount Elbrus en Denali was dit jaar de hoogste berg van heel Amerika aan de beurt; Aconcagua...
Lees verder
Mijn Aconcagua expeditie begint!

Mijn Aconcagua expeditie begint!

Mijn Aconcagua expeditie begint! Door Bart Baars Eind mei 2018 stond ik op de top van Denali, de hoogste berg van Noord-Amerika. Maar, het kan hoger in Amerika. Aconcagua is de hoogste berg van zowel zuid als noord Amerika. En over minder dan vijf dagen begin ik aan de beklimming...
Lees verder
Het Acongacua klimseizoen is van start gegaan!

Het Acongacua klimseizoen is van start gegaan!

Het Acongacua klimseizoen is gestart! Door: Bart Baars Terwijl de meesten in Nederland zich klaar maken voor een winter vol sneeuwplezier, ben ik vooral bezig met de zomer die voor mij binnenkort al gaat beginnen. Op 29 januari 2019 stap ik in het vliegtuig naar de Acongacua, hoogste berg van...
Lees verder